Leverans- och försäljningsvillkor

Om Bike Fixx Sverige AB

Företaget har sitt säte i Göteborg. Företagets postadress är Övre Husargatan 32, Göteborg. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@bikefixx.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Ditt kort debiteras när varorna skickas från vårt lager. 

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@bikefixx.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-8 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@bikefixx.se.

Leveransen sker med Schenker, till en kostnad av 399 kr per cykel.

Betalning och pris

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms, eller 12 % för servicetjänster.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Du kan välja mellan följande betalningssätt på bikefixx.se:
1. Faktura med 30-60 dagar betalningsvillkor.
2. Delbetalning via Resurs Bank.

Bike Fixx Faktura – Resurs Bank
Handla nu – betala om 30-60 dagar!

När du betalar via Resurs Bank faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Betalningstid – 30-60 dagar *
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
Möjlighet till räntefri delbetalning

Din faktura skickas per e-post.

Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet. Vi samarbetar med Resurs Bank som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%. Kunden kan komma att erbjudas andra finansiella tjänster.

Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

* Exempel: Du får din faktura den 15 april, det fakturerade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 maj.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Bike Fixx Delbetalning – Resurs Bank
Om du vill dela upp din betalning så erbjuder vi detta i samarbete med Resurs Bank. När du får avin hemskickad väljer du själv i lugn och ro hur lång tid du vill lägga upp din delbetalning på. En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked. Din första avi kommer månaden efter köp och då väljer du betalningsalternativ.

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Betalningstid – 30-60 dagar *
Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
Delbetala räntefritt!
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Kreditkostnader och månadsbelopp med Resurs Bank – kredit (SEK): 6848.00

Kreditbelopp (SEK) 6848 6848 6848 6848 6848 6848
Betalningsalternativ 3 MÅN 6 MÅN 12 MÅN 24 MÅN 48 MÅN 72 MÅN
Löptid (mån) 3 6 12 24 48 72
Kreditränta [rörlig årsränta] (%) 0,00 0,00 0,00 0,00 16,72 17,96
Administrations- avgift (SEK/månad) 35 35 35 35 35 35
Uppläggningsavgift* (SEK) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Ordinarie månadsbelopp** (SEK) 2318 1176 606 320 234 193

*Ev. Uppläggningsavgift betalas månaden efter val.

Exemplet förutsätter att räntan och avgifterna är oförändrade under hela kreditperioden. Andra sätt att utnyttja krediten kan leda till såväl en högre som lägre effektiv ränta. Den effektiva räntan är beräknad i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer.
Enligt kontovillkoren kan det finnas krav på lägsta inbetalningsbelopp, vilket kan medföra högre månadsbelopp än vad som annars skulle blivit fallet. I sådana fall förkortas i stället återbetalningstiden. RB kreditprövar ansökan enlig lag. Vid inhämtande av uppgifter från extern databas erhålles kopia av lämnade uppgifter från kreditupplysningsföretaget. RB förbehåller sig fri prövningsrätt.

* Exempel: Du handlar den 15 april och får avin ca. den 15 maj. Det aviserade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 maj.

Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 60 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@bikefixx.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom 120 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@bikefixx.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos Bike Fixx Sverige AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Bike Fixx Sverige AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Resurs Bank, Visa, Mastercard.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Salesforce för utskick av nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
Bike Fixx Sverige AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.